Personaliseer de homepage van je academie

Sina Burghardt · Product news · Laatst geupdate op 23 maart, 2021

De bibliotheek en “Mijn cursussen” zijn nu één. In plaats van twee verschillende overzichtspagina’s zijn deze nu gecombineerd. En jij, als Academy-manager, kunt deze homepage en gepersonaliseerde pagina’s (portalen) helemaal zelf ontwerpen. In dit artikel leggen we uit hoe je dit stap voor stap doet.

Homepage

Samenstellen van de homepage en de rubrieken

De homepage hebben we een stuk flexibeler gemaakt, zodat jij en de deelnemers een gepersonaliseerde toegang hebben tot het leren. En dat is nog niet alles! Door verschillende portalen aan te maken, is het mogelijk om meerdere overzichtspagina’s hebben voor verschillende leerinhouden. ook is het mogelijk om portalen te bewerken door middel van widgets.

Door op je profielfoto in de rechterbovenhoek te klikken, kun je zoals gebruikelijk in het uitklapmenu naar de setup van je academie gaan. Onder Pagina’s vind je het nieuwe item Portalen. Daar kun je widgets aanmaken. Een widget is een deel van het portaal dat cursussen of andere inhoud weergeeft die voor verschillende doelgroepen zijn geselecteerd. Een widget kan bijvoorbeeld de inhoud in een bepaalde taal weergeven. Het is ook mogelijk om cursussen of nieuws alleen voor bepaalde groepen deelnemers te tonen.

Setup
Stel je academie samen met deze rubrieken

Creëer nieuwe portalen

Hier is het mogelijk om één of meer portalen aan te maken, te bewerken of te verwijderen en te bepalen welke inhoud wordt weergegeven. Begin met het toevoegen van een naam voor de nieuwe portaal en klik op de “Toevoegen”-knop.

Setup

Klik op “Bewerken” om de instellingen en inhoud van elk portaal aan te passen.
Je kunt de titel die in de vorige stap is gekozen aanpassen, net als het menu-ticket. Ook is het mogelijk om aan te geven of het portaal alleen zichtbaar is voor leden van de academie of dat het een openbaar portaal is.
Net als pagina’s, kunnen portalen worden toegevoegd aan de hoofdnavigatie en aan rubrieken.
In de volgende stap is het mogelijk om rubrieken toevoegen.

Setup

Creëer nieuwe rubrieken

Maak één of meer rubrieken en bepaal welke inhoud wordt weergegeven. Om een nieuwe rubriek aan te maken, klik op de knop “Rubriek toevoegen”. Selecteer eerst in het uitklapmenu of de rubriek cursussen, programma’s, pagina’s, een zelfgekozen selectie (dit kan een combinatie van verschillende inhoudstypen zijn), of een RSS-feed moet bevatten.

De rubrieken kunnen ook later nog aangepast worden met de “Bewerken” knop. Rubrieken die je niet meer nodig hebt, kunt je verwijderen met de knop “Verwijderen”.

Sections for the homepage
Instellen van rubrieken op de homepage

Definieer de inhoud van de rubrieken

Bij het aanmaken van een nieuwe rubriek of na het klikken op “Bewerken” word je doorverwezen naar de instelling van de filters van die specifieke rubriek.

Overzicht van rubriektypen

    • Cursussen

      • Je kunt de geselecteerde cursussen filteren op één of meer criteria:

      • Onder “Rol” kun je filteren welke rol academy leden moeten hebben om de cursus selectie van de rubriek te kunnen zien. Selecteer hier één of meer van de volgende opties:
        • Deelnemer
        • Trainer
        • Beoordelaar
        • Autheur
        • Assistent
        • Niet ingeschreven
      • Bovendien kun je filteren op de trainingsstatus van de cursus. Voor deelnemers is het mogelijk om te kiezen uit de volgende opties:
        • Afgerond
        • Niet afgerond
        • Geen van beide
      • Filter op type training:
        • Cursus
        • Workshop
      • Je kunt ook filteren op categorieën die in de academie zijn aangemaakt. Je kunt één of meer categorieën kiezen.
      • Je hebt ook de mogelijkheid om de weergave te beperken tot cursussen in bepaalde talen. Hier selecteer je alle talen die in de rubriek moeten worden opgenomen.
      • In het dropdown menu onder “Sorteren op” is het mogelijk om de volgorde in te stellen waarin de cursussen moeten verschijnen in de rubriek in het portaal. Kies tussen:
        • Naam
        • Startdatum
        • Datum van voltooiing
        • Laatst bezocht

      • Programma’s

      • Rubrieken kunnen natuurlijk ook cursusprogramma’s bevatten. Deze zijn op de volgende manier beschikbaar:

        • Filter op categorieën die de academie heeft aangemaakt. Je kunt één of meer categorieën selecteren.
        • In het dropdown menu onder “Sorteren op” heeft is de mogelijkheid om de volgorde in te stellen waarin de programma’s op de homepage moeten verschijnen. Kies tussen:
          • Naam
          • Startdatum
          • Aanmaakdatum
          • Bewerkinsdatum
      • Pagina’s

      • Je kunt ook pagina’s die bijvoorbeeld een spiekbriefje bevatten in rubrieken weergeven. De volgende filters zijn hier beschikbaar:

        • Filter op categorieën die in de academie zijn aangemaakt. Je kunt één of meer categorieën selecteren.
        • Ook heb je de mogelijkheid om de weergave te beperken tot pagina’s in bepaalde talen. Hier kun je alle talen selecteren die in de widget moeten worden opgenomen.
        • In het dropdown menu onder “Sorteren op” is er de mogelijkheid om de volgorde in te stellen waarin de pagina’s in het portaal moeten verschijnen. Kies tussen:
          • Naam
          • DStartdatum
          • Aanmaakdatum
          • Bewerkinsdatum
      • Handmatige selectie

      • Met de handmatige selectie kun je afzonderlijke cursussen, programma’s, pagina’s en zelfs portalen kiezen. Klik hiervoor op de betreffende knop en selecteer vervolgens door het aanvinken van de elementen die in de rubriek moeten verschijnen.

        Widgets for the Homepage

        Na selectie kunt je de cursussen, programma’s, pagina’s en portalen in de gewenste volgorde slepen.

      • Nieuw: RSS feed

      • De nieuwe RSS feed rubriek geeft je de mogelijkheid om de inhoud van andere websites op te nemen. Denk denk hierbij aan bedrijfsnieuws van een blog of hebben een nieuwswebsite dat relevante industrie-updates weergeeft. Om een idee te krijgen van hoe dit eruit ziet, ga je naar onze demo academy. Hier zie je hoe we de blog van Coursepath hebben opgenomen.

        Selecteer de RSS feed door simpelweg de URL in het tekstveld toe te voegen en klik op “Gereed”.

      Definieer het publiek van de rubrieken

      In het tabblad “Publiek” kun je filters instellen om te bepalen aan welke deelnemers de widget getoond moet worden. Je kunt deze instelling aanpassen voor cursussen, programma’s, pagina’s, je zelfgekozen selectie, maar ook voor RSS feeds.

      • Selecteer één of meer groepen waarvan de leden de gemaakte widget kunnen zien.
      • Je kunt kiezen tot welke organisatie de leden van de academie moeten behoren om de widget te kunnen zien. Selecteer hier één of meer organisaties.
      • Filter op ‘Land’ om de zichtbaarheid van de widget voor verschillende regio’s in te stellen. Selecteer één of meer landen. Let op dat alleen de landen worden weergegeven die zijn opgenomen in het profiel van ten minste één gebruiker.

      Conclussie

      Met de portals in Coursepath kun je verschillende bibliotheken inrichten binnen één academie. Dit geeft jou en je academieleden een beter overzicht en de kans om specifiek gerichte portalen te hebben. Met zelfgemaakte rubrieken zorg je voor meer structuur en individuele startpagina’s voor je academieleden.

      Je kunt bijvoorbeeld de verschillende filters gebruiken om een “Mijn Cursussen” rubriek aan te maken, waarin de leden van de academie alleen de cursussen krijgen te zien waarvoor ze zijn ingeschreven. Je kunt ook een rubriek aanmaken om geschikte cursussen aan te bevelen aan het verkoopteam. Meer informatie over mogelijke toepassingen vind je in het blogartikel.

      Lees nu